top of page

Project: Over meningen

Het eerste project-idee wat ik hier zal benoemen is een idee waar ik al een tijdje mee rondloop en waar ik graag met een aantal anderen aan zou willen werken.


Mocht je dus verder lezen en er geïnteresseerd in zijn, in welke mate dan ook, of iemand kennen die dat is, dan hoor ik graag van je! Ook als je twijfelt, of eerst nog wat vragen hebt, stuur gerust een berichtje via de contactpagina of chat.


Zoals de titel van deze post al aangeeft gaat het project over meningen, en dan vooral over tegengestelde meningen.


Mensen hebben meningen en met deze meningen komen meningsverschillen. Dat meningsverschillen die ver uit elkaar liggen, tot een hele hoop heftigheid kunnen leiden, is inmiddels denk ik wel bekend. Kijk maar naar de discussies rondom bijvoorbeeld zwarte piet of vluchtelingen. Vaak als het over deze dingen gaat is het amper nog een discussie te noemen, maar gaat het, naar mijn mening, meer richting "ieder zo hard mogelijk z'n eigen standpunt roepen zonder naar anderen te luisteren en eventueel open te staan voor een oplossing". Daarom wil ik proberen deze meningsverschillen terug te brengen tot een gesprek, waarin in ieder geval naar elkaar geluisterd wordt, zonder dat er per se een mening bijgeschaafd dient te worden of een oplossing gevonden moet worden. Mijn idee is dat elke mening, hoe extreem dan ook, ergens vandaan komt. Ik denk dat elke mening gebaseerd is op oprechte redenen voor de persoon tot wie de mening toebehoort.


Ik ben in eerste instantie op zoek naar geïnteresseerden die dit project, samen met mij, verder willen ontwikkelen en eventueel ook willen uitvoeren (niet als deelnemer). Uiteraard zijn ook mensen die eventueel mee willen werken als deelnemer al van harte welkom om een berichtje te sturen, alhoewel dat nog wel even zou kunnen duren.

bottom of page