top of page

Behoefte aan een luisterend oor of ander sociaal contact?

Voor mij persoonlijk is het aangaan, het uitbreiden en het onderhouden van sociale contacten iets wat aardig wat moeite kost en naar onbekenden zelfs nog maar amper lukt. Hierdoor is het aantal mensen in mijn persoonlijke netwerk waar ik een diepgaander contact mee kan hebben vrij klein, iets wat complicaties met zich mee kan brengen. Ik kan me zo voorstellen dat er meer mensen zijn in een zelfde soort situatie of dat er mensen zijn die om welke reden dan ook behoefte hebben aan sociaal contact en hiervoor niet terecht kunnen en/of willen bij hun huidige contacten, of deze huidige contacten-kring graag willen uitbreiden.


Verder denk ik dat de huidige omstandigheden rondom het corona-virus ook de nodige extra mentale druk met zich mee brengen en hierdoor ook extra behoefte kan zijn aan bijvoorbeeld een luisterend oor, een eerlijk advies of een luchtig gesprek. Ik ben van mening dat we als mensheid er vooral voor elkaar moeten zijn om op die manier ieders leven een beetje fijner te maken en ik denk dat dat in tijden als deze alleen maar nog belangrijker is. Daarom zou ik tegen iedereen die om wat voor reden dan ook wat meer sociaal contact wilt, op wat voor manier dan ook, willen zeggen: Stuur gerust een chatberichtje of email, ongeacht je reden(en) daartoe, of het ontbreken daarvan. Ik zal zo snel mogelijk reageren! Eventuele andere manieren, zoals bellen, whatsapp, skype zijn ook mogelijk, daar kunnen we het eventueel via chat of mail over hebben mocht daar behoefte voor zijn. Uiteraard is bovenstaande ook van toepassing op de tijd na het corona-virus.

Recente blogposts

Alles weergeven

Verhaal: Amira

Hier opnieuw een verhaal, ditmaal een die ik heb geschreven als huiswerkopdracht voor een schrijfcursus. Na de dienst in de moskee stapt Amira op haar fiets, ze moet snel fietsen want het eten staat v

Verhaal: Karin en haar geheim

Onderstaand verhaal heb ik een hele tijd geleden geschreven, als ik me het goed herinner voor een verhalenwedstrijd waarbij er al een aantal details die terug moesten komen gegeven waren. ‘Het moet ge

bottom of page